fredag 27 november 2009

Vinternära höst

I år har jag inte seglat, inte alls. Det är första gången som det hänt sen min far köpte Draken när jag var 14 år.
Känner ingen direkt saknad och ändå inträffar det som alltid inträffar varje höst!

Att min lust till segling ökar och jag håller smått på att planera för nästa säsong. Måste erkänna att intresset i Kiel har fått mig att gå igång lite, till och med så jag kontaktat en segelmakare. Jag vill ha lite nya segel till Refuge, då kan jag passa på att krympa genuan lite till. 4m i underlik är tanken, det kommer säkert att fungera bra.
Blir säkert ett storsegel beställt också, det jag har håller inte fulla mått. Så lite mindre genua och lite större storsegel blir fint.
Besättning är väl i princip klar och håller hög Tigerklass. Satsningen blir typisk 22:a stuk på, vi blir i toppform under X-pokalen.
Målsättning, en spik! Det är något extra att klämma in en förstaplats, det räcker för mig.

Blir Refuge klar?
Det räknar jag med och att hon snabbare än tidigare.

Kommer vi till Lidingö Runt?
Nej, sen sjösättning blir det 2010.


mvh Svenne

Inga kommentarer: