
Som ni ser så är jag i djupa tankar om varför man ska rösta bort skärgårdskrysssarenregelns hörnsten just det år man ska fira 100 års jubileum !
Delat lateralplan och en uppdelning av skärgårdskryssarklasserna, var inte det ett av de tunga argumenten för att S30:an inta skulle få kallas skärgårdskryssare i marknadsföringen ???
Det är ju faktiskt lite komiskt, kanske jag kan ställa upp med S30:an på Skärgårdskryssarens dag fortsättningsvis. Och så har vi ju en Tiger22:a som tappat bak rodret, då borde den ju också kunna vara med. Visst ja, det gäller ju bara 55kvm uppåt !
Men argumenten för motionerna gäller ju alla klasser, även de som är under 55 kommer att bli kursstabilare i havssjö. Och inte tror jag det ökar farten att hänga rodret längre bak på de mindre klasserna...
Men om man nu delar förbundet med lateralplanet borde vi då hålla på och rösta om varandras regeländringar framöver ???
Kanske det är dags att fundera på om inte varje klassklubb ska kunne genomföra förändringar utan att påverkas av vad andra klassklubbar tycker. Det känns som det är dit vi är på väg och kanske det är dags att ta upp den frågan till diskussion..
Jag tror det kan vara bra med en delning för trots allt så har vi verkligt skilda verksamheter i de olika klassklubbarna.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar