fredag 9 mars 2012

Tack Harry

22-291



Vore kul att se henne på pokalen igen.

4 kommentarer:

Börje sa...

Var fick hon namnet Tack Harry ifrån?
Hon heter Britt-Marie .
Om jag minns rätt så hade Wolfgang Schroeder från Örebro henne.
Han som byggde 360 Silver.

Mvh
Börje

Börje sa...

Jag minns att Peter Lundqvist Lenat Eriksson och en laserseglare till seglade Tack Harry ett år på pokalen.
Senare såg jag ofta Peter Lundqvist kommande seglandes med 360 Silver i mina hemmatrakter.
Har även sett att. Peppe Lundqvist lånat 288 Paloma på någon Pokal.
Jag tror att det var Peppe Lundqvist som låg bakom Silvers vinst av pokalen .

Mvh
Börje

Börje sa...

Vart finns båten i dag?
Risken är att ett så stort projekt som bilden visar tar för lång tid och blir ingenting.
Jag beundrar de som orkar igenom ett så här stort projekt.

Anonym sa...

Båten finns i Kungsängen/Görveln området.
Däcket renoverades under 2002 ungefär
Ägs av Mats Johanson, tror jag fortfarande.
Mats har inte deltagit på på poklaaen sedan däck & ruff återmonterats.
Potential har hon visat förr, så det är bara upp på banab igen !
/Carl